Yağlı ciltler : Deneyimlerim

Kuru bir cilde sahip olmanın nasıl birşey olduğunu gerçekten bilmiyorum.

Kendimi bildiğim bileli yağlı bir cildim var. E haliyle yaş 31 de olunca bakıyorum, gözeneklerim de büyümeye başladı.

Sanırım yılların önüne de geçilmiyor.

Sizlerle bu yazımda cilt bakımı deneyimlerimi paylaşmak istiyorum:

Eğer benim gibi çok yağlı bir cilde sahipseniz, bana iyi gelen yönetmleri ve kullandığım ürünleri sizlere maddeler halinde saymak istiyorum:

  1. asla sabah ve akşam cildinizi arındırıp, toniklemeyi ve uygun bir nemlendirici sürmeyi ihmal etmeyin. Aksi takdirde, cildiniz Piri Reis haritası gibi olacaktır 🙂 Cildim nasıl olsa yağlı, nemlendirici sürmeye gerek yok diyorsanız, ZINKK ! Yanlış. Nemlendirici sürmezseniz, cildiniz muhtemelen daha çok yağlanma eğilimi gösterecektir. Bizzat deneyimledim ! Nemlendirici kullanırken, su bazlı ve yağlı ciltlere uygun olanları tavsiye ederim. Bu konuda Clinique, Yves Rocher, Artistry, Avene gibi markalar iyi sonuçlar veriyor. Şu ana kadar cildimi parlatmayan nemlendirici biri Artistry Essential serisinden olan diğeri ise Yves Rocher nin Moringa Serumu.
  2. Yağlı cildinize yağı azaltacak olan ve içeriğinde kil olan maskeler kullanınız. Haftada 1-2 defa bunu uyguladığınızda, cildinizde maske ile  kan dolaşımını arttırmış olursunuz. Kan dolaşımı artınca aynı zamanda sivilcelenme de azalacaktır.
  3. Cildinizde yağlanma hiç bir zaman tamamen yok olmayacak. hiç bir zaman yok olmyacak ! Yağlı kalsın zaten. Çünkli yağlı ciltler çok daha yavaş kırışır. Bu bir avantaj kızlar ve buna sevinmemiz lazım :).  Sadece sivilcelenmesini önleyeceksiniz düzenli temizleme ile  ve kaymak gibi durmasını sağlayacaksınız 🙂
  4. Mucize formul benim için buz küpleri. Sabah ve akşam buz küpleri ile cildime kompress yapıyorum. Gözenekler sıkılaşıyor, kan dolaşımı hızlanıyor ve tüm sivilceler bir bir yok oluyor. Üşenmeyeceksiniz ve uygulayacaksınız. Buz küpleri aynı zamanda göz altı torbalarına da iyi geliyor ve morluklar zamanla azalmaya başlıyor. Buz küplerini biberiye çayı, defne çağı ya da papatya çayı ile yaparsanız da harika oluyor, cildiniz toniklenmiş ve dezenfekte oluyor.
  5. Toniklerde alkol oranının çok az olmasına dikkat ediniz. Alkol cildi tahriş eder, yakar ve cilt yüzeyindeki sebum salgısını fazlasıyla aldığı için daha çok yağlanma eğilimine sebep olur.
  6. En büyük sorun fondöten kullanımında. En profesyonel su bazlı yağsız fondötenlerde bile ne yazıkki benim cildim 3-4 saat içinde ayna gibi parlamaya başlar. Sanırım cildim kapatılmayı sevmiyor ve sabum salgısını arttırıyor bu durumda ve bu yüzden bu kadar yağlanıyor. Çareyi matlaştırıcı pudraları günde bir iki kez makyajımı tazeleme aşamasında kullanmakla buldum. En güzeli ise Blot paper lar. Yani yağ emici kağıtlar.
  7. Böylesine yağlı bir cilde sahipken makyaj yaparken de mutlaka mayajınızı sabitlemek için pudra kullanmalısınız.  Aksi takdirde makyajınız kusar ve siz Van Goh tablolarına benzersiniz 🙂
  8. En önemli ve asla dikkate alınmayan maddelerden biri ise nerede ve ne tür bir coğrafyada yaşadığınızdır. Benim öğrencilik yıllarım Ankara’da geçti. Çok kurak bir iklimi vardır oranın. Yani, nem oranı düşüktür. Cildim Karasal iklimde karma cilt eğilimi gösterirdi. Hayatımın en güzel dönemiydi 🙂 Karma cildim vardı T bölgesi sorunu. Hatta bazen tüm yüzümün kuruduğunu bilirim. Daha sonra Bursada yaşamaya başladım. Bursa Ankaraya göre daha nemlidir. Sivilceler ve yağlanma arttı. Havadaki nem oranı ne kadar çoğalırsa, aynı oranda cildiniz yağlanır ve yağlanma eğilimi gösterir.
  9. Hayatımın şimdiki durağı ise bir deniz kenarı Körfezi. Nem tavan yapmış durumda ve ben yağlı cildin NİRVANA sını yaşıyorum. Napalım kader 🙂

Umarım tavsiyelerim işinize yaramıştır. Sevgiler..

23 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Bilge dedi ki:

    Sephorada satislari tavan yapmis bloglarda goz alti çizgilerini azaltan bir korea markasi var bilginize bunun gece kremi de cok basarili ve bb fondoteni de. http://www.sephora.fr/Soin-Visage/Apaisant-et-Calmant/Soin-quotidien-yeux/Ginseng-Total-Yeux/P75631

    Beğen

    1. Divadonnabella dedi ki:

      canım kardeşim getir de deneyelim 🙂

      Beğen

      1. Bilge dedi ki:

        Yea

        Beğen

  2. Deniz dedi ki:

    Bencede kardeş kozmetiğin anavatanında yaşıyorsan getirde dahada güzelleşsin Evrim 🙂 Bu arada yazı diline bayıldım.Zaten benzetmeler süper okurken çok eğlendim.Paylaşım bilgiler harika sende öylesin 😉

    Beğen

    1. Divadonnabella dedi ki:

      Çok teşekkür ederim dostum 🙂 paylaşımların devamı gelecektir 🙂

      Beğen

  3. Bilge dedi ki:

    Geçen haftaya kadar 5yilda kullandigim 15ml lik numune ürünlerden bahsedebilirdim ancak ne yazikki cildim Karma idi bu yil bisey oldu ve yagli problemli bir cilde dönüstü sanirim nemlendirici kullanmadigim ve cildimi dinlendiriyorum sandigim icin. Bu canima tak etti ve kullanicilarin memnun kaldiklari urunleri denemek istedim.Terra Humana gece kremini aldim deniyorum.Bu marka ne yazikki üretimden kaldirildi.
    Fransada Pariste çok begeniliyor cildi bebek gibi yapiyormus ve Pürüsüz yapiyormus.Ancak Terra Humana eczanelerdeki son ürünlerini satiyormus ben bi tane kaptim suan icin iyi.
    Genelde Markalarin testerlerini veriyorlar. Sephorada 40ml lik Clarins fluide night lotion verdiler ve denedim .nedense kirisik giderici etkisini göremedim ama kiwi ve karité ile dogal gençlik sagliyan bir ürün cildimi yagsiz kivami ile nemlendirdi purusuz yapti deneyin derim.
    Bu ürün test ettigim clinique den çok daha iyi geldi benim cildime.Pürüsüz yapti cildimi.Gündüz kremleri agir geliyor o yuzden Aloe Vera aldim saksida.Evde kesip sürdükçe cilte yok olan sefaf sulu kivami ile nemlendirici yapmak istedim henüz bi kere yapabildim,saksida duruyor.
    Clarins ürün seçiminde dikkat night kremi veya lotionu var biri daha hafif (lotion)ben onu begendim ama almadim cok pahali geldi 56euro.
    Diger deneyimlerim:
    Yves Rocher ve Avene ve Sisley hiç de iyi gelmedi cildime bu markalari sildim listemden.Parabensiz ürünler aliyorum hayatimda.Anlam veremedigim bana en iyi gelen temizleyici ve tonik innova Türk mali olmustu.
    Parabenli diye attim ancak innovaya denk halen sabunsuz köpürmeyen parabensiz bir gel temizleyici ariyorum .
    Tester olarak kullandigim göz kremlerinde 15ml Estee Lauder etkili degildi ancak Vichy vitamin C li göz kremi harika biseydi ne yazikki satilmiyor artik.
    Gözenekler icin innovada olan Hanimeli içeren her ürün harika bence.Hanimeli ve gül suyunu Avrupadakiler Aroma-Zone’dan alabilir kendi kreminizi kendiniz yapabilir,kendi saç boyanizi kendiniz yapabilirsiniz suan Fransizca olan sitesi galiba yapim asamasinda ingilizce de olabilir.Bu markayi TR ye getirmeyi bile dusundum ,kendi lip glossunu kendin yap kap kacak ,applikatörler bile satiyor.Q10 ,salatalik özleri ,Vitaminler salisik asitler hersey 20ml veya 50ml olarak 2 euroya satiliyor parabensiz.Erborian Sephoralarda satiyor bakalim göz kremi nasil ve nasil sonuç alicam :).Erborian çok begenildi ve Sephorada yok satiyormus.

    Beğen

    1. Divadonnabella dedi ki:

      uuu bayağı deneyimlemişsin. Clarins Fluide night lotionda acaba paraben varmıdır ? Paraben içermeyen bir diğer marka ise Huiles et Baumes. Bende maskesi var ve çoook memnunum.

      Beğen

      1. Bilge dedi ki:

        Bilmiyorum ama pahali Erborian bile daha ucuz kaliyorki pahali bir marka.64 euro olmus http://www.sephora.fr/Soin-Visage/Anti-rides-Anti-age/Soin-quotidien-visage/Multi-Active-Nuit-Creme-Legere-Vitalite-Jeunesse/P99428
        Fransadaki test edenlerin sitesi harika herkez deneyimlerini urun adiyla giriyor :
        http://www.beaute-test.com/creme_legere_vitalite_jeunesse_-_multi-active_nuit_clarins.php?listeavis=1

        Beğen

      2. Bilge dedi ki:

        Bu test edenlerin sitesine bakinca vazgeçtigim ürünler oluyor.çogunluk cildimi parlatti yazarsa almiyorum mesela.
        Bide Mavala kirpik besleyici ürünü paraben doluymus onu yazdiklarinda iyi geliyor ama Parabenle dolu diince almadim.

        Beğen

      3. Divadonnabella dedi ki:

        mavala kirpik besleyicisinden memnun değiller ben de iyi şeyler okumadım

        Beğen

      4. semra dedi ki:

        Amway ürünleri çok harika tamamen bitkisel parabende içermiyor .çoğu markalar paraben içeriyor amway bence süper ürun hemde guvenilir kendi marketinden uygunada aliyorsun.. bilgi isterseniz mailima mesaj yazabilirsiniz hemde kazanç getiren bir iş sistemi yapmak isteyene ek gelir s_e_m_r_a55@hotmail.com

        Beğen

  4. ne muhteşem bır yazı
    yenı buldum ben senı ama tam buldum.
    yorumları okudum da bilgenin de maşallahı var 😀

    Beğen

    1. Divadonnabella dedi ki:

      Teşekkürler. Bilge kız kardeşim olur 🙂

      Beğen

  5. bilge bloğun var mı? ya da blog ac lütfennnnnn

    Beğen

  6. Bilge dedi ki:

    🙂 Benim yok ancak beauty test sitesi http://www.beaute-test.com/ yardımcı olabiliyor daha genis kitlenin deneyimleri yazıyor.Fransızcadır ama begenen sayısı yüksek olunca ortalama notlardan anlasılır.boyle bir Türkce blog yapabilirim programciyim.Herkez ürün degerlendiriyorum yogunluktan suan site veya blog yapmıyorum.tesekkurler

    Beğen

  7. efsa dedi ki:

    aradığım blog işte bu 🙂

    Beğen

    1. Divadonnabella dedi ki:

      teşekkür ederim canım

      Beğen

  8. Seyma dedi ki:

    Aynen ben de kocaeliden ankaraya gidiyorum malum ogrencilik lakin benim cildim daha bir yaglandi acaba kuru iklime karsi daha mi cok direnc gosterir oldu:/

    Liked by 1 kişi

    1. Divadonnabella dedi ki:

      bir cilt doktoru ile görüşmek gerekebilir bu konuyu 🙂

      Beğen

  9. Turkan dedi ki:

    ancak bu kadar guzel anlatilir super bir yazi ellerinize saglik buz kuplerini deneyecegim

    Beğen

    1. Divadonnabella dedi ki:

      Teşekkürler

      Beğen

  10. zgmldr dedi ki:

    buz küpleri sarkma da yapabilir

    Beğen

Bir Cevap Yazın

