Diyetkolik Divadonnabella

Bugün sizlere beslenme ile  ilgili sorunlarımdan, hedeflerimden ve de yeni keşiflerimden bahsetmek istiyorum.

Fazla kiloları ile başı her zaman dertte olan bendeniz 🙂 umutlarını ve çareleri tüketmeden arayışıma devam ediyorum.

32 yaşıma  kadar kiloları ile sorunları olan sayısız insanlara denk geldim.

Kimisi ameliyat oldu midesine kelepçe gibi aygıtlar takdırdı ve zayıfladı. Kimisi  bağırsağını kestirdi. Kimisi yemedi, azmetti. Kimisi dert sahibi oldu yiyemedi kilo verdi. Kimisi denedi başardı, yine yoyo etkisi ile kiloları çarçabuk ya da yavaş yavaş geri aldı.

Ben de yoyocular gurubundanım desem yeridir 🙂

Bu durumdan hiç de hoşnut değilim. Ancak sevgili Anneanneciğiminin de sözü gibi, “umutlar tükendimi hayat bitmiş oluyor” diyen sesini anımsıyorum her seferinde.

(Toprağı bol , kabri nurla dolsun,  gül dudaklı, nur yüzlü, pamuk tenli Anneannemin. Rahmetle anıyorum kendisini ve çok özlediğimi dile getirmek istiyorum)               😥

Ben sağlıklı beslenmenin daha çok sağlıklı gıdalara yönelmenin, ayrıca arada kaçamakların yapılabilineceğine inanıyorum. Demirbaş, olmazsa olmaz alışkanlığımızın Spor olması gerektiğine inanıyorum. Yürüdüğümüz 20 dakikalık yürüyüşler bile  bizlere şifa olarak geriye dönüyor ileride.

Bu vesile ile facebook’da dikkatimi çeken bir Web sitesine denk geldim.   www.diyetkolik.com

Önceleri biraz şüpheci yaklaşıp, içi fos çıkabilen para tuzağı bir web sitesi gibi düşündüm ne yalan söyliyim. Buradan yetkililerden özür dilemek isterim ama dürüst olmam gerekiyor 🙂

1 günlük deneme paketine kaydoldum. Denedim. Sevdim. Kaydolmaya karar verdim. Aylık 15 TL gibi bir ücreti var yanılmıyorsam ve de ödeme seçenekleri ile epey kolaylık sağlamışlar. İster cep telefonundan ödeme yapıyorsunuz, ister, kredi kartı ile. Çeşitli  ödeme paketleri sunuyorlar size.

Anladığım kadarı ile profesyonel bir sistem kurulmuş.

Gerçekten size özel KİŞİYE ÖZEL  bir diyet planı oluşturuluyor. Tabi bunu da kendinize ait tüm detayları girerek kaydediyorsunuz. Kaçamaklarınız bile düşünülmüş ve de onlar ( tühh be ) gibi bir ibare ile günlük beslenme ajandanıza kaydolabiliyor. İspikleriniz var. Örneğin çok güvendiğiniz kişilerin iletişim bilgilerini giriyorsunuz. Sistem sizin adınıza sizi takip ederken, başarılarınızı ya da kaçamaklarınızı ispiyonluyor dostunuza, akrabanıza.

Böylece arkadaşınız sizi bir gün arayıp, motive edip moral verebiliyor yolunuzda devam etmeniz gerektiğine dair.

diyetkolik

İçmeniz gereken su miktarı bile belli ve de sisteme kayıtlı diyetisyenler de sorularınızı yanıtlayıp yardımcı oluyorlar.

Harika !

Üstelik o gün yaptığınız spor türünü de girip, kaç kalori yaktığınızı görüyorsunuz.

Heyecanlıyım, çünki çok sevdim bu programı. Daha önce Weight Watchers denemiş biri olarak bu programı çok daha kolay buldum diyebilirim. Kilo almak ve de vermek isteyen herkese tavsiyemdir. Applikasyon olarak cep telefonunuza dahi indirebiliyorsunuz programı ve kişisel başarınızı çizelge olarak haftalık aylık ve yıllık olarak görebiliyorsunuz. Üstelik ramazan diyet programı bile var.

Kısacası çok sevdim.  Diyetkolik uygulamasına bir şans vermenizi öneririm.

Gelelim bana:

Evet ben daha yolumun başındayım.

15. Nisanda başladım bu uzun yolculuğuma ve bugün 8,00 kg vermiş bulunuyorum. diyetkolik.com’a çok daha yeni kaydoldum. Herşeyi objektif ve görsel olarak etkin bir biçimde takip edebilmemiz sağlıyor. Kilo vermek istediğinizde, yediklerinizi yazmak, çizmek çok önemli. Takip etmek çok önemli. Biliyorum gidecek daha çok yolum var.

Kilo vermek isteyenlere benden bir kaç motive edici not:

  • sağlığınız için yola çıkın. Estetik ve güzel görünmek için değil. Sağlık = güzellik
  • kilolarımızı 3 günde almadık, 5 günde vermemizi de bekleyemeyiz. Bu bir süreç. Sabırlı ve istikrarlı olmalısınız ve her seferinde hedeflerinizi anımsamalısınız. Duraksama dönemlerinde ekstra sabır gerekli !
  • Sporu sevmeye çalışın. Spor olmadan zayıflamak bana göre hiç mümkün değil. Size en uygun sporu bulun ve sevdiğinizi yapmaya çalışın. Mümkünse Cardio çalışın.
  • Çikolata, börek, tatlı, cipsler nadiren de olsa kaçamak olarak ölçülü olmak kaydesiyle ile tüketilebilir. Robot değiliz insanız. Canımız elbette çekecek ve tadacağız. Ancak eskisi gibi paket paket yemek yok ! Biraz 🙂 tadımlık ve haftada sadece 1 defa 😉
  • Haftada en az 3 defa spora gidin. Metabolizmanızı hızlandırmanız gerekli. Yeşil çayı her ana öğünden sonra 1 bardak tüketin ( şekersiz ). Yeşil çay bir mucize diyorum.

Verdiğiniz her grama, kiloya sevinin. 1 kilo sayı olarak bir rakamına eşittir. Küçük bir sayıdır. Elinize 1 Litrelik bir Süt paketi alın ve 3 kilometre yürüyün bakiyim. Ne kadar ağır olduğunu ve ÇOK olduğunu  fark edecekseniz. Verdiğiniz kilolara sevinin. Her gram bir başarıdır. Onu kutlayın. ( Yiyerek değil tabi 😀 ) . Siz mükemmelsiniz ve bunu başarabilirsiniz kolayca.

Şimdilik söylemek  istediklerim bukadar.

Malum havalar ısındı. Çok terleyen bendeniz, fazla makyaj yapamaz oldum.  Yakında Divadonnabella yeniden bir dirilişe geçecek ve sizlerle burada en güzel paylaşımlarla buluşacak.

Sizleri çok seviyorum

Sevgiler

IMG_20130726_080358

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. duygu dedi ki:

    Teşekkürler bu güzel yazı için okumasam şu an spor yapmam gerektiği aklıma bile gelmezdi. 🙂

    Beğen

    1. Divadonnabella dedi ki:

      Ben teşekkür ederim Duygu hanım.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

