Steve Jobs’dan Öneri: Noktaları Birleştirmek!

Mutlaka okuyun

Hazal Çağla

steve-jobs Steve Jobs Stanford Üniversitesinin mezunlarına yaptığı konuşmada iş yaşamınızla ilgili önemli hayat dersleri veriyor. Konuşmanın özeti şöyle;

“Noktaları Birleştir!”

Demiş ki Steve Jobs: “Sizlere hayatımla ilgili üç hikaye anlatacağım, ilki noktaları birleştirmekle ilgili… Üniversite için neredeyse Stanford kadar pahalı bir okul seçtim ve emekçi ailemin bütün birikimleri benim okul parama gidiyordu. Altı ay sonra, buna değmeyeceğini fark ettim. Hayatımla ilgili ne yapmam gerektiği konusunda hiçbir fikrim yoktu ve üniversitenin de bunu bulmam için bana nasıl fayda sağlayacağını çözememiştim. Orada durmuş ailemin hayat boyu biriktirdiği parayı harcıyordum. Sonuçta okulu bırakmaya karar verdim. O zaman çok korkutucu gelmişti ama geriye dönüp baktığımda hayatımda verdiğim en iyi kararlardan biri olduğunu görüyorum. Okulu bıraktığım an, zorunlu fakat gereksiz olan ve ilgimi çekmeyen dersleri almama gerek kalmadı. Böylece sadece bana ilginç gözüken derslere girebilecektim.

View original post 415 kelime daha

Bir Cevap Yazın

