Tamanu yağının faydaları ve kullanımı

Kozmetik sektöründe en sevdiğim bakım ürünlerinden birisi, Temizleme ve toniklemenin ardından gece yatmadan önce cilde sürülen doğal yağlar ya da serumlar. Bence etkisini sabaha net bir şekilde görebildiğimiz bir bakım ürünü doğal organik yağlar. 

İçlerindeki E vitamini ve Lanoleik asitler ve daha nice faydalı unsurları ile sabahlara ışıl ışıl bir ciltle uyanabiliriz. Tabiiki doğru kullanımı bilmek gerekiyor. En güzeli de bu yağı cildinize doğrudan sürebiliyor olmanız. Cildinize kesinlikle ağır gelmiyor. 

Calophyllum inophyllum

 

 

Tamanu Bitkisi Aslında Tahiti ve Endonezya bölgesinde yetişiyor. 100 gr yağ elde edebilmek için  2  kilo Tamanu fındığı preslemek gerekiyor. Bu yüzden bu yağ biraz daha pahalı diğer yağlara göre. Baharatlı bir kokusu var. Uygulama yaparken kokuya katlanacaksınız. Ben denedim ve ileri düzeyde rahatsız olmadım. Etkisini görünce bu kokuya katlanırım dedim. 

 

Starr_010309-0546_Calophyllum_inophyllum

 

Bu yağının en önemli özelliklerinden birisi doku canlandırıcı olması ve aynı zamanda yaraları iyileştiri özellik taşıması. Sivilcelere çok iyi geliyor , mikrop öldürücü özelliği var. Dahası var, çatlaklar, kırışıklıklar ve leke gibi sorunlarda kesin çözüm sunan bir yağ. Bir forumda okumuştum. Avrupada cilt doktorları cilt çatlaklarına bu yağı tavsiye ediyormuş ve gerçekten iyileştirici özelliği varmış. Ben göğüs bölgemde bu soruna muzdaribim. Bu yüzden o bölgede kullanmaya başlayacağım. Hamilelikten dolayı ya da kilo alıp vermekten dolayı oluşmuş çatlaklar için birebir. Doku canlandırıcı olduğu için faydalı olabilir diye düşünüyorum. Ben kendi üzerimde çatlaklar konusunda henüz dememedim. Denediğimde sizlerle paylaşacağım.

 

Tamanu_body_soap_grande

 

Yine bitmedi, Artrit ve romatizma ağrılarında kullanılır . Cillteki çürükleri daha hızlı iyileştirir. Siyatik ağrılarına iyi gelir. Ağrı kesici  ve antimikrobiyel özelliği vardır. Saçkıranın tedavisinde de kullanılır ve Mantar hastalığına birebirdir. En önemlisi Diyabetik yaralarını iyileştirir. Annem de şeker hastası olduğu için, Tamanu yağından ona da bir şişe alacağım hemen 🙂

 

20141024_072448

20141024_072458

 

Ben tercihimi The Premium Organics’ten yana kullandım. KDV dahil 42,00 TL gibi bir fiyatı var. 50 ml lik cam şişelerde geliyor. Tamamen organik ve organik sertifikalı katkısız bir ürün. Bu markanın ürünlerine hayranım. Uygun fiyata süper ürünler satıyorlar. 

Benim cildim yağlı bir cilt tipi. Bu yağı gece yatmadan önce uyguluyorum. Sabah parlama namına birşey kalmıyor. Cildim tamamen içmiş oluyor. Yağın rengi yeşil. Zeytinyağının rengine çok benziyor. Oldukça baharatlı bir kokusu var. 

Böylesine güzel bir iksiri bence sizler de edinmelisiniz ve denemelisiniz.  

 Sevgiler.

One Comment Kendi yorumunu ekle

  1. C dedi ki:

    Bende yeni keşfettim elimdeki çatlak ve kızarıklığı iki günde geçirdi.yüzüme kremini kullanıyorum iki hafta oldu mimik kırışıklarımı azalttı

    Beğen

Bir Cevap Yazın

