Katy Perry “Rise” şarkı incelemesi

katy-perry-rise-cover-art-640x640.jpg

Sevgili okurlarım,

bu aralar farklı konulara kaydım, kozmetik ve makyaj biraz kenarda kaldı. Şu sıcaklar biraz hafiflesin harika yeni bir makyaj çalışması ve kozmetik yazıları ile karşınıza çıkacağım. Fakat  öncesinde bugünki yazım sevgili ve güzel Katy Perry’nin 15 Temmuz 2016’da  yeni çıkan single çalışması “Rise” üzerine.

Katy Perry‘nin renkli egzotik gözleri ve bronz teni, meşhur uzun kirpikleri ve harika fiziğinden öte sanatçı kimliğine de hayranım. Seneler önce “Roar” isimli motivasyon şarkısından sonra şimdide “Rise”/” Yüksel” isimli şarkısı ile karşımıza çıktı.

Açık söylemek gerekirse, kurbanlık şarkıları hiç bana göre değil zaten artık pek dinleyemiyorum da. Bana tuzak gibi geliyor acıklı aşk şarkıları. Onun yerine kişinin kendi içindeki gücü hatırlatan, kişiyi motive eden şarkılar  çok daha etkileyici benim için.

“Rise” de bunlardan biri olmuş. Heleki şu dönemde, hepimizin içimizdeki gücü anımsamaya ihtiyacı olduğu dönemde, dünyada ve Türkiye’de, bu şarkı tam da zamanında geldi.

 

katy-perry-rise-music-video-17

Katy Perry şarkısını şu şekilde tanımlıyor:

“This is a song that’s been brewing inside me for years, that has finally come to the surface. I was inspired to finish it now, rather than save it for my next album, because now more than ever, there is a need for our world to unite. I know that together we can rise above the fear – in our country, and around the world. I can’t think of a better example than the Olympic athletes, as they gather in Rio with their strength and fearlessness, to remind us how we ALL can come together, with the resolve to be the best we can be. I hope this song can inspire us to heal, unite, and rise together. I am honored that NBC Olympics has chosen to use it as an anthem before and during the Rio Games.”

” Senelerdir içimde yanan bir arzuydu bu şarkıyı yazmak ve nihayetinde su yüzüne çıkabildi. Bir sonraki albümüme saklamaktansa,  şimdi bitirmeyi tercih ettim, çünki dünyanın birleşeme ihtiyacı için  bundan daha iyi bir zaman olamazdı. Korkularımızın üzerine birlikte  yükseleceğimize inanıyorum- ülkemizde ve dünyada. Rio’daki olimpik atletlerin güç ve korkusuzlukları , bizlere hepimizin aynı şekilde bir araya gelebileceğimizi ve en iyisini yapabileceğimizi hatırlatıyor. Umarım bu şarkı bizlere şifalanmayı, birleşmeyi ve birlikte yükselmeyi hatırlatır. NBC Olimpiyatlarının bu şarkıyı olipmiyatlar öncesi ve hesnasında  marş olarak kullandığı için onurlu hissediyorum. “

Fazla söze gerek yok. Şarkının Çevirisi ile sizi baş başa bırakıyorum:

Rise / Yüksel
Yalnızca hayatta kalmayacağım
Geliştiğimi göreceksin
Hikayemi yazabilir misin?
Ben prototipin ötesindeyim
Yalnızca uyum sağlamayacağım
Benim özümü ne kadar sarstığının önemi yok
Çünkü köklerim, derine iniyor
Neden korkuyorsunuz ey kıt imanlılar?*
Şüphe etmeyin
Zafer damarlarımda
Bunu biliyorum
Ve tartışmayacağım
Savaşacağım
Şekil değiştireceğim
Ateşler ayaklarıma yeniden geldiğinde
Ve bütün akbabalar etrafta dönmeye başladığında
“Zamanın doldu” diye fısıldıyorlar
Ama hala, yükseliyorum
Bu hata değil, tesadüf değil
Ne zaman son yakındır diye düşünürsen, tekrar düşün
Şaşırmayın, hala yükseleceğim
Bilinçli kalmak zorundayım
Tehditlerin ve kaosun içinde
O yüzden meleklerimi çağıracağım
Diyorlar ki..
Neden korkuyorsunuz ey kıt imanlılar?*
Şüphe etmeyin
Zafer damarlarımda
Bunu biliyorum
Ve tartışmayacağım
Savaşacağım
Şekil değiştirdim
Çünkü ateşler ayaklarıma yeniden geldiğinde
Ve bütün akbabalar etrafta dönmeye başladığında
“Zamanın doldu” diye fısıldıyorlar
Ama hala, yükseliyorum
Bu hata değil, tesadüf değil
Ne zaman son yakındır diye düşünürsen, tekrar düşün
Şaşırmayın, hala yükseleceğim
Şüphe etmeyin
Oh
Biliyorsunuz
Hala yükseliyorum
Sadece kavga edin
Şaşırmayın, hala yükseleceğim
Hepimizin korkularımızdan arınıp  yükselmesi dileği ile
bir sonraki yazımda görüşmek üzere sevgiler
Bir Cevap Yazın

